Η δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας, οι κοινωνικές αναταραχές, οι συνεχείς πορείες διαμαρτυρίας που διοργανώνονται στο κέντρο της Αθήνας από εργατικά συνδικάτα ενάντια στα νέα μέτρα λιτότητας, σε συνδυασμό και με τις αυξήσεις τιμών σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, στα ναύλα και τη βενζίνη θα «συμπιέσουν» προς τα κάτω τα νούμερα τουριστικής προσέλευσης στη χώρα μας.
Το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) σε έκθεσή του με θέμα «Τουρισμός: Επιπτώσεις και Μαθήματα από την Κρίση», εκτιμά για δεύτερη συνεχή χρονιά απώλειες εσόδων στον κλάδο του τουρισμού, αλλά και συγκρατημένες αφίξεις τουριστών.
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2010 η μείωση των προκρατήσεων από τη Γερμανία αγγίζει το 10%, ενώ η μείωση από τη Βρετανία κινείται σε ποσοστό 7%. Στον αντίποδα, θετικά είναι τα μηνύματα που... λαμβάνονται από τις αγορές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ανατολικής Ευρώπης (Ρωσία, Ουκρανία και άλλες).
Αυξημένες αναμένεται να είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ωστόσο δύσκολα θα μπορέσουν να ισοσταθμίσουν τις τεράστιες απώλειες εσόδων που θα υποστεί στο σύνολό του ο κλάδος.
Πτωτικοί θα είναι και οι δείκτες στον εσωτερικό τουρισμό, εξαιτίας της ήδη επιβαρυμένης τσέπης του μέσου Έλληνα φορολογούμενου και κυρίως, λόγω περικοπών σε μισθούς και επιδόματα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων και των ναύλων θα μετατρέψουν το κόστος των διακοπών σε δυσβάσταχτο.
Όσον αφορά τη συνολική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού, φέτος προβλέπεται να προτιμήσει εξοχικό φίλων ή συγγενών, προκειμένου να περάσει τις ημέρες της αδείας του πιο οικονομικά, ενώ όσοι είναι πιο τολμηροί και καταφέρουν να επιλέξουν κάποιο τουριστικό θέρετρο για τις διακοπές τους, θα προτιμήσουν τα ταξίδια σύντομης διάρκειας και μάλιστα, σε μικρή απόσταση από τον τόπο κατοικίας τους, αλλά και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους.
Στο κυνήγι των πολύτιμων προσφορών και ευκαιριών για φθηνά εισιτήρια θα επιδοθούν όσοι επιλέξουν εξωτερικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.
Το ΙΤΕΠ καταλήγει ότι για να καταφέρει ο ελληνικός τουρισμός να βγει από το δυσμενές οικονομικό κλίμα, θα πρέπει να δεχτεί κάποιες διευκολύνσεις, όπως την άρση του καμποτάζ, την ανάπτυξη επικοινωνιακής πολιτικής που θα εξαλείψει κάθε αμφιβολία για την ασφάλεια των τουριστών κατά την παραμονή τους στη χώρα μας, τη συγκράτηση των μεταφορικών εξόδων και την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας.
Η Ελλάδα στην κορυφή των… κλικς!
Μπορεί να μην έχουν ακόμα προβεί σε κρατήσεις, αλλά εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου από όλο τον κόσμο επιδίδονται στην ενίσχυση του εικονικού προφίλ της χώρας, με τα χιλιάδες «κλικ» αναζητήσεων για ταξιδιωτικές πληροφορίες που πραγματοποιούν καθημερινά.
Παρά τις δημόσιες συζητήσεις για την οικονομική κρίση και τον αντίκτυπο που έχουν στη χώρα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2010, οι αναζητήσεις μέσω διαδικτύου για διακοπές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατακόρυφα σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με επίσημα δεδομένα που προκύπτουν από το Google Insights for Search, «ο όρος αναζήτησης "ηλιόλουστες διακοπές" έχει αυξηθεί κατά 300%. Οι όροι που σχετίζονται με το "διακοπές στην Ελλάδα" έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 160%.
Οι χρήστες που ενδιαφέρονται να περάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα φαίνεται ότι προέρχονται πρωτίστως από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ τα ελληνικά νησιά συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ιντερνετικό ενδιαφέρον τις τελευταίες 90 μέρες είναι η Σκιάθος σε ποσοστό 70%, η Μύκονος κατά 60%, η Σαντορίνη με ποσοστό 40% και η Κρήτη με άλλο ένα 40% επίσης.
Το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) σε έκθεσή του με θέμα «Τουρισμός: Επιπτώσεις και Μαθήματα από την Κρίση», εκτιμά για δεύτερη συνεχή χρονιά απώλειες εσόδων στον κλάδο του τουρισμού, αλλά και συγκρατημένες αφίξεις τουριστών.
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2010 η μείωση των προκρατήσεων από τη Γερμανία αγγίζει το 10%, ενώ η μείωση από τη Βρετανία κινείται σε ποσοστό 7%. Στον αντίποδα, θετικά είναι τα μηνύματα που... λαμβάνονται από τις αγορές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ανατολικής Ευρώπης (Ρωσία, Ουκρανία και άλλες).
Αυξημένες αναμένεται να είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ωστόσο δύσκολα θα μπορέσουν να ισοσταθμίσουν τις τεράστιες απώλειες εσόδων που θα υποστεί στο σύνολό του ο κλάδος.
Πτωτικοί θα είναι και οι δείκτες στον εσωτερικό τουρισμό, εξαιτίας της ήδη επιβαρυμένης τσέπης του μέσου Έλληνα φορολογούμενου και κυρίως, λόγω περικοπών σε μισθούς και επιδόματα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων και των ναύλων θα μετατρέψουν το κόστος των διακοπών σε δυσβάσταχτο.
Όσον αφορά τη συνολική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού, φέτος προβλέπεται να προτιμήσει εξοχικό φίλων ή συγγενών, προκειμένου να περάσει τις ημέρες της αδείας του πιο οικονομικά, ενώ όσοι είναι πιο τολμηροί και καταφέρουν να επιλέξουν κάποιο τουριστικό θέρετρο για τις διακοπές τους, θα προτιμήσουν τα ταξίδια σύντομης διάρκειας και μάλιστα, σε μικρή απόσταση από τον τόπο κατοικίας τους, αλλά και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους.
Στο κυνήγι των πολύτιμων προσφορών και ευκαιριών για φθηνά εισιτήρια θα επιδοθούν όσοι επιλέξουν εξωτερικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.
Το ΙΤΕΠ καταλήγει ότι για να καταφέρει ο ελληνικός τουρισμός να βγει από το δυσμενές οικονομικό κλίμα, θα πρέπει να δεχτεί κάποιες διευκολύνσεις, όπως την άρση του καμποτάζ, την ανάπτυξη επικοινωνιακής πολιτικής που θα εξαλείψει κάθε αμφιβολία για την ασφάλεια των τουριστών κατά την παραμονή τους στη χώρα μας, τη συγκράτηση των μεταφορικών εξόδων και την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας.
Η Ελλάδα στην κορυφή των… κλικς!
Μπορεί να μην έχουν ακόμα προβεί σε κρατήσεις, αλλά εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου από όλο τον κόσμο επιδίδονται στην ενίσχυση του εικονικού προφίλ της χώρας, με τα χιλιάδες «κλικ» αναζητήσεων για ταξιδιωτικές πληροφορίες που πραγματοποιούν καθημερινά.
Παρά τις δημόσιες συζητήσεις για την οικονομική κρίση και τον αντίκτυπο που έχουν στη χώρα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2010, οι αναζητήσεις μέσω διαδικτύου για διακοπές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατακόρυφα σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με επίσημα δεδομένα που προκύπτουν από το Google Insights for Search, «ο όρος αναζήτησης "ηλιόλουστες διακοπές" έχει αυξηθεί κατά 300%. Οι όροι που σχετίζονται με το "διακοπές στην Ελλάδα" έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 160%.
Οι χρήστες που ενδιαφέρονται να περάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα φαίνεται ότι προέρχονται πρωτίστως από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ τα ελληνικά νησιά συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ιντερνετικό ενδιαφέρον τις τελευταίες 90 μέρες είναι η Σκιάθος σε ποσοστό 70%, η Μύκονος κατά 60%, η Σαντορίνη με ποσοστό 40% και η Κρήτη με άλλο ένα 40% επίσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου