Λόγω «υπαρκτού οικονομικού προβλήματος» βάζουν μαχαίρι στα έξοδά τους σχεδόν έξι στους δέκα καταναλωτές, που δήλωσαν ότι κάνουν περικοπές στις καταναλωτικές τους δαπάνες (ποσοστό 59%, έναντι 49% το 2008), στο πλαίσιο επίκαιρης έρευνας της εταιρίας «Focus-Bari».
Για το υπόλοιπο 41%, το οικονομικό πρόβλημα μπορεί να μην είναι ακόμη πιεστικό, αλλά οι περικοπές γίνονται για προληπτικούς λόγους, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της «Focus Bari» σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 900 νοικοκυρών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ημερίδας της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Private-Label, που διοργάνωσε η Helexpo, στην...
Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, πάνω από τους μισούς καταναλωτές (ποσοστό 56%) δηλώνουν πως αγοράζουν πλέον μόνο τα χρειώδη.
Αναλυτικότερα, στα τρόφιμα-ποτά, οι περικοπές έφτασαν στο 34% το καλοκαίρι του 2010, έναντι 21% το 2008, ενώ στα προϊόντα σούπερ μάρκετ το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 32%, σε σχέση με 25% πριν δύο χρόνια, όταν είχε γίνει από την εταιρία η τελευταία αντίστοιχη έρευνα.
Πάντως, οι καταναλωτές φαίνεται ότι κάνουν πλέον πιο συνειδητές αγοραστικές επιλογές, καθώς σε ποσοστό 75% απαντούν πως προσέχουν πολύ περισσότερο τις τιμές σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν. Μάλιστα το 77% δηλώνει πως ευχαρίστως θα επέλεγε ανάμεσα σε διάφορες μάρκες, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους-οφέλους.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) αποκτούν ενισχυμένη αναγνωρισιμότητα σε αυτό το σκηνικό, καθώς -λόγω των δελεαστικών τιμών τους- το καταναλωτικό κοινό, σε ποσοστό 58%, τα αναγνωρίζει σήμερα σε πολύ περισσότερες κατηγορίες, σε σχέση με παλαιότερα.
Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία πρόσφατης έρευνας της εταιρίας Nielsen σε 55 χώρες (στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκαν από ομιλητές στην ίδια ημερίδα), τα υψηλότερα ποσοστά δυνητικών αγορών private-label από καταναλωτές καταγράφονται στις χώρες Κολομβία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα, με ποσοστά 80%, 79%, 74% και 70% αντίστοιχα.
nooz
Για το υπόλοιπο 41%, το οικονομικό πρόβλημα μπορεί να μην είναι ακόμη πιεστικό, αλλά οι περικοπές γίνονται για προληπτικούς λόγους, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της «Focus Bari» σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 900 νοικοκυρών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ημερίδας της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Private-Label, που διοργάνωσε η Helexpo, στην...
Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, πάνω από τους μισούς καταναλωτές (ποσοστό 56%) δηλώνουν πως αγοράζουν πλέον μόνο τα χρειώδη.
Αναλυτικότερα, στα τρόφιμα-ποτά, οι περικοπές έφτασαν στο 34% το καλοκαίρι του 2010, έναντι 21% το 2008, ενώ στα προϊόντα σούπερ μάρκετ το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 32%, σε σχέση με 25% πριν δύο χρόνια, όταν είχε γίνει από την εταιρία η τελευταία αντίστοιχη έρευνα.
Πάντως, οι καταναλωτές φαίνεται ότι κάνουν πλέον πιο συνειδητές αγοραστικές επιλογές, καθώς σε ποσοστό 75% απαντούν πως προσέχουν πολύ περισσότερο τις τιμές σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν. Μάλιστα το 77% δηλώνει πως ευχαρίστως θα επέλεγε ανάμεσα σε διάφορες μάρκες, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους-οφέλους.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) αποκτούν ενισχυμένη αναγνωρισιμότητα σε αυτό το σκηνικό, καθώς -λόγω των δελεαστικών τιμών τους- το καταναλωτικό κοινό, σε ποσοστό 58%, τα αναγνωρίζει σήμερα σε πολύ περισσότερες κατηγορίες, σε σχέση με παλαιότερα.
Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία πρόσφατης έρευνας της εταιρίας Nielsen σε 55 χώρες (στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκαν από ομιλητές στην ίδια ημερίδα), τα υψηλότερα ποσοστά δυνητικών αγορών private-label από καταναλωτές καταγράφονται στις χώρες Κολομβία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα, με ποσοστά 80%, 79%, 74% και 70% αντίστοιχα.
nooz
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου