Στα υψηλοτέρα επίπεδα των τελευταίων δύο χρόνων σκαρφάλωσε ο τιμάριθμος που σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής ελληνικής αρχής τον Σεπτέμβριο διαμορφώθηκε στο 5,6 % , έναντι 5,5% τον προηγούμενο μήνα.
Η νέα αύξηση του ΦΠΑ επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα νοικοκυριά με αποτέλεσμα οι αυξήσεις τιμών σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες να φτάνουν σε διψήφια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Εκτός από τα καύσιμα, τα τσιγάρα και τα ποτά, σημαντική αύξηση εμφανίζουν οι τιμές σε φρούτα και λαχανικά (8,8 % σε σχέση με πέρυσι), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (2,2 % ακριβότερα μετά το πέρας των εκπτώσεων), τα βιβλία κλπ.
Επίσης, σημαντικές είναι οι αυξήσεις που έχουν γίνει σε υπηρεσίες όπως το delivery φαγητού, τα νοίκια αλλά και οι τιμές κινητής τηλεφωνίας
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,9% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών :
-Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : ψάρια νωπά, ελαιόλαδο, λαχανικά νωπά.
- Κατά 17,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και Υπόδηση ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
-Κατά 5,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
- Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Υγεία‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.
-Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα βιβλία.
- Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’ λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις, καθώς και λόγω αύξησης των τιμών στα ασφάλιστρα μεταφορών.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,6% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά.
-Κατά 17,7% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
-Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-Κατά 8,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
-Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
-Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
-Κατά 17,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών.
-Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
-Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
-Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
-Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
-Κατά 4,5% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
“Καίνε” ρούχα, νοίκια, καφεδάκι και …delivery
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου