Η συσκευή πλοήγησης, το γνωστό σε όλους GPS, έδωσε λάθος οδηγίες και τον έστειλε με ακρίβεια στον θάνατο....
Φονικά αποδεικνύονται κάποια συστήματα πλοήγησης και εντοπισμού πορείας (GΡS), ειδικά όταν μπερδεύονται και στέλνουν τον χρήστη τους σε λάθος κατεύθυνση. Τραγικό θάνατο βρήκε στην Ισπανία ένας σενεγαλέζος οδηγός ο οποίος, ακολουθώντας λάθος οδηγίες από τη συσκευή του αυτοκινήτου του, κατέληξε σε έναν δρόμο που «φαινόταν» ασφαλής στην οθόνη του συστήματος.
Ωστόσο κατέληγε στο χείλος μιας τεράστιας τεχνητής λίμνης και μάλιστα χωρίς στηθαίο στο τέλος της διαδρομής. Επειδή ήταν νύχτα και δεν υπήρχε επαρκής φωτισμός, το αυτοκίνητο βρέθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη μέσα στο νερό. Σε λίγα λεπτά βούλιαξε και ο άτυχος οδηγός δεν κατάφερε να βγει. Αντιθέτως ένας φίλος του με τον οποίο συνταξίδευαν απεγκλωβίστηκε από το βυθιζόμενο αμάξι.
Οι δύο άνδρες έκαναν βόλτα στην περιοχή Λα Καπίγια της Ανδαλουσίας, κοντά στην τεχνητή λίμνη Λα Σερένα, τη μεγαλύτερη της Ισπανίας. Το πτώμα του οδηγού, τα ακριβή στοιχεία του οποίου δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, ανασύρθηκε το επόμενο πρωί από δύτες από βάθος τριών μέτρων.
«Η συσκευή GΡS τούς έστειλε με ακρίβεια μέσα στη λίμνη. Αν ήταν πρωί θα έβλεπαν προς τα πού πηγαίνουν και πιθανότατα θα είχε αποτραπεί το ατύχημα. Αλλά το σκοτάδι αποδείχτηκε καθοριστικός παράγοντας» δήλωσε εκπρόσωπος του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης αποδεικνύεται θανάσιμα επικίνδυνο.
Τον Μάιο μια γυναίκα στη Βρετανία πέθανε αβοήθητη στη μέση του δρόμου, όταν το ασθενοφόρο που έσπευσε να την παραλάβει άργησε να φτάσει στον τόπο του δυστυχήματος επειδή χάθηκε λόγω κακών υποδείξεων του GΡS. Η Νόρα Ζακς έπειτα από ένα αυτοκινητικό δυστύχημα που είχε έξω από την πόλη Μπάρνσλεϊ έμεινε για 45 λεπτά σοβαρά τραυματισμένη στην άσφαλτο, περιμένοντας τους νοσοκόμους. Οταν το ασθενοφόρο έφτασε, η άτυχη 69χρονη είχε εκπνεύσει.
Αντιθέτως, πιο τυχερός ήταν προ ημερών ένας 37χρονος οδηγός στην Ελβετία. Ο Ρόμπερτ Τσίγκλερ, οδηγός βαν, ακολουθούσε το GΡS σε κεντρικό δρόμο, όταν η συσκευή υπολόγισε ξαφνικά μια νέα διαδρομή. Ο οδηγός, μη γνωρίζοντας την περιοχή, έστριψε σύμφωνα με τις οδηγίες του GΡS και τότε βρέθηκε σε έναν στενό δρόμο. Υστερα από κάποια μέτρα άρχισε να αμφιβάλλει για τη διαδρομή που είχε επιλέξει το GΡS, όμως ήλπιζε ότι στην επόμενη στροφή η συσκευή θα τον βάλει και πάλι εντός διαδρομής. Το GΡS κάποια στιγμή «κατάλαβε» το λάθος και ζήτησε από τον οδηγό να κάνει αναστροφή.
Ηταν όμως πλέον αργά καθώς είχε ήδη διανύσει αρκετά μέτρα σε έναν «κατσικόδρομο», όπως τον χαρακτήρισε κατόπιν ο ίδιος ο κ. Τσίγκλερ. Μη μπορώντας να κάνει πίσω, ο οδηγός «κόλλησε» σε μια στροφή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει ούτε εμπρός ούτε πίσω. Μάλιστα, η θέση του βαν του ήταν τέτοια που απείχε μόλις λίγα εκατοστά από την άκρη ενός απότομου γκρεμού που θα μπορούσε κάλλιστα να τον στείλει στον θάνατο. Ο Ελβετός τελικά απεγκλωβίστηκε... από αέρος, όταν έναελικόπτερο έσπευσε και μετέφερε το βαν και τον ίδιο σε ασφαλή τοποθεσία.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου