Σάρκα και οστά πήρε η πρώτη παγκόσμια διαδρομή αυτοκινήτου με αιολική ενέργεια. Το κόστος της διαδρομής ήταν 10 δολάρια Αυστραλίας, ή κάτι περισσότερα από 7 ευρώ, για την κάλυψη της απόστασης των 5.000 χιλιομέτρων
"Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια και μπορεί να ταξιδεύσει σε δρόμο τέτοιες αποστάσεις και βεβαίως είναι το πρώτο αυτοκίνητο, οπουδήποτε στον κόσμο, που παίρνει κίνηση και από ιστίο», δήλωσε ο κατασκευαστής του οχήματος, Στέφαν Zίμερερ, ο οποίος πρόσθεσε ότι ήθελε να δείξει «ότι αν θέλεις να κατασκευάσεις ένα ελαφρύ ηλεκτρικό επαρκές αυτοκίνητο, μπορείς να το πραγματοποιήσεις σήμερα".
Το ανοιχτό αυτοκίνητο που μοιάζει με αγωνιστικό, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει ρόδες ποδηλάτου και κινείται κυρίως από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που φορτίζεται το βράδυ από μία φορητή αεροτουρμπίνα, αν και κάποιες φορές χρησιμοποιήθηκε και ένας χαρταετός, περίπου σαν ιστίο, όπως θα δείτε και παρακάτω στο βίντεο που ακολουθεί.
Ζυγίζει περίπου 80 κιλά χωρίς τις μπαταρίες και περίπου 200 κιλά συνολικά, πολύ ελαφρύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες 90 χιλιομέτρων την ώρα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αντιμετώπισε θερμοκρασίες έως και 60 βαθμούς Κελσίου στις πεδιάδες του Νουλαμπόρ, προκαλώντας ανησυχία για το κατά πόσο δεν θα υπερθερμανθούν οι μπαταρίες, ενώ διαπιστώθηκε επίσης και ένα ζήτημα άνεσης καθώς είναι μόλις 15 εκατοστά από το έδαφος
"Ο ζεστός αέρας έμπαινε μέσα στο αυτοκίνητο και σχεδόν μας έκαιγε το δέρμα και τρεις ημέρες μετά είχαμε 7 βαθμούς Κελσίου και παγώσαμε", είπε ο Ζίμερερ.
"Οι άνεμοι κάποιες στιγμές υποχωρούσαν, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο να καταφεύγει για επαναφόρτιση σε κατασκηνώσεις κατά μήκος του δρόμου. Από τα συνολικά 5.000 χιλιόμετρα, τα 2.480 έγιναν με αιολική ενέργεια, τα 480 με ιστίο και τα 2.100 με ηλεκτρική ενέργεια",συμπλήρωσε.
"Συνολικά το ταξίδι κόστισε 10 δολάρια Αυστραλίας που πληρώσαμε για τις φορτίσεις ηλεκτρισμού", είπε ο Ντιρκ Γκίον, ο έτερος των κατασκευαστών του, διευκρινίζοντας ότι το όχημα δεν είναι ακόμη έτοιμο για πρακτική χρήση, αλλά έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.
"Ελπίζω ότι σε μία δεκαετία, θα έχει μεγάλη ανάπτυξη", τόνισε χαρακτηριστικά
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου